ALTERNATĪVO DEGVIELU !?!?

honda-fcevALTERNATĪVO DEGVIELU Degvielas šūnas un hibrīdi kāda nākotne tos sagaida? Tikko cietajā diskā uzgāju gabalu, ko 1996. gadā uzrakstījis tolaik jaunais (vēl ar saviem matiem un zobiem!) Pols Horels. Tas ir par braucienu uz Berlīni, lai izmēģinātu Mercedes-Benz NEGAR 2. Patiesībā tas bija degvielas šūnas Vklases minibuss.jo viņi nespēja visus loriņus iespiest vieglajā auto. Un tas izskatījās pēc mugursomai lidziga kempera, jo ūdeņraža tvertnes vajadzēja novietot stiklšķiedras nodalījumā uz jumta. Taču Mercedes cilvēki bija pārliecināti, ka spēs samazināt sistēmu (to viņi ari izdarīja, pēc gada sistēmu iebūvējot A klasē) un arī izmaksas. Tas bija nepieciešams, jo tolaik iekārta bija 500 reižu dārgāka par benzīna dzinēju. Toreizējais Mercedes boss man stāstīja, ka degvielas šūnu automašīnas būs ikdiena pēc aptuveni 15 gadiem. 2011. gads nāca un aizgāja, un noteikti piekritīsit, ka viņa pareģojums bija bezcerīgi optimistisks. Patiesībā, gadiem ejot, man bija iespēja izmēģināt vēl dažus degvielas šūnu prototipus no GM vai Honda, vai Tovota, un katru reizi tika paziņots, ka masu ražošana varētu sākties pēc “aptuveni 15 gadiem”. Tas nozīmē, ka gaistošā mirāža ir atlikta nu jau uz 2030. gadu. Šo visu stāstu, jo negribu izskatīties pēc nejēgas. Bet tik un tā es pasludinu 2015. gadu par alternatīvās piedziņas gadu, un beidzot ari degvielas šūnas ir redzamas sarakstā. Tovota nāk klaja ar Mirai – pilnīgi jaunu degvielas šūnu auto, kas Japānā būs pieejams jau šogad un pec gada arī Eiropā. Honda sāks ražot tā konkurentu – FCEV. Es braucu ar ta priekšteci FCX Claritv. Tas nebija koncepts, bet gan ražošanai paredzēts auto, kas pilnībā sertificēts dalībai satiksmē. Par spīti mana drauga un kolēģa Džeimsa Meja atzinīgajam novērtējumam televīzijā, Honda izgatavoja mazāk nekā 100 eksemplāru. Tas šo auto padara četras reizes retāku par Ferrari Enzo. Nav nekāds brīnums, ka trešais degvielas šūnu auto ražotājs Hvundai izvēlējies iet lētāko ceļu, būvējot iX3S Hvdrogen uz kāda parasta auto bāzes no sava klāsta. Varat minēt, kura. Ja runājam par nelieliem skaitļiem, pagājušā gada laikā Lielbritānijā pārdoti 12 000 elektroauto (gan uzlādējamie hibrīdi, gan pilnībā elektriski) – tas ir mazāk nekā 0,05% nokopējā pārdoto auto skaita. Šogad šis skaitlis, visticamāk, kļūs lielāks, taču ne jau pasaules glābšana ir iemesls šādu auto iegādei tā ir iespēja ietaupīt uz nodokļiem. VW grupa ar Golf GTE uzlādējamo hibrīdu, Audi A3 e-tron, Porsche Cavenne PHEV un citiem atrodas frontes priekšgalā. BMW, kas savas tehnoloģijas jau pierādījuši i 8 veidolā, stāsies pretī ar 3. sēriju un ar Es pasludinu 2015. gadu X 5 eDrive veidos konkurenci Cavenne. Volvo darīs to pašu ar jauno XC9O, taču elektromotors tam paredzēts arī jaudas, ne tikai ekonomijas uzlabošanai – par spīti četru cilindru dzinējam, uz emblēmas būs rakstīts TB. Ja šis jau izklausās diezgan sarežģīti, tad pamēģiniet iedomāties apvidnieku ar septiņām sēdvietām un 0-100 km/h uzravienu mazāk nekā piecās sekundēs, kam ir arī pilnvērtīgs elektriskais režīms un, emm, kaijas spārnu dizaina aizmugurējas durvis. Izklausās pēc pamatskolas mājasdarba projekta, Šveices toneru izstādes galvenā objekta vai ķīmiski izraisītām halucinācijām. Nekas no iepriekšminētā. Tas ir Tcsla Modei X, un, skatoties uzņēmuma dokumentos, tas pavisam noteikti nonāks ražošanā. Dažreiz es brīnos, kāpēc ar degvielas šūnu automašīnu maģiski nav parādījies neviens jauns uzņēmums, kas tādā pašā veidā kā Tesla ar savu elektroauto parādītu, cik ļoti pastāvošā globālā industrija visu velk garumā. Es būtu ļoti priecīgs redzēt jaunu spēlētāju, kas šādi spētu izmainīt iešdedzes dzinējus. Esat apjukuši no visām šīm alternatīvās piedziņas blēņām? Lai padarītu visu vēl vienkāršāku, Mercedes nesen nāca klajā ar paziņojumu – viņi ne tikai pārdēvēs vairumu savu automašīnu (SLK kļūs par SLC, ML par GLE utt.), bet arī mainīs piedziņas nosaukumus. BIueTEC HYBRID pārtaps par vienu vienīgu h, un PLUG-IN HYBRID tiks saīsināts uz c. Tas droši vien tādēļ, lai saudzētu vidi, – vecas bagāžnieka emblēmas izraisīja katastrofisku transportlīdzekļa svara pieaugumu un apdraudēja planētas hroma rezerves. par alternatīvās piedziņas gadu!”

avots: Top Gear Latvija

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *